Iwan Baan Po tym jak drażniamy się z opinią publiczną, oferując prasie i 3000 szczęśliwców z lokalnym pokazem sześć miesięcy temu, Muzeum Szerokie wreszcie otworzyło swoje podwoje.
Zaprojektowany przez Highline Architekci Diller, Scofidio + Renfro, muzeum zajęło cztery lata i 140 milionów dolarów na budowę, dodając swoją obecność do architektonicznego Broadwayu, Grand Avenue.
Dzięki fascynującej wizualnie fasadzie, biorąc pod uwagę trudne zadanie reagowania na zagadkową sąsiadkę, wiecznie polaryzującą salę koncertową Walta Disneya Franka Gehry ego, budynek z pewnością przyciągnął uwagę krytyków i stawili czoła wyzwaniu.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co pięciu krytyków pomyślało o budynku nazwanym zasłoną nad skarbcem .
+ 6.
Jeff Duran – Warren Air.
Z silnym i prostym pomysłem, silnie i prosto zrealizowanym, pasuje nawet do niezłomnego Disneya w obecności.
– Joseph Giovannini, magazyn architektonicznyGiovannini uważa, że Broad jest odnoszącym sukcesy konkurentem i partnerem dla swojego sąsiada, przyjmując prostą formę i manipulując nim wieloma inteligentnymi, ale subtelnymi interwencjami architektonicznymi:.
DS + R użył kilku zręcznych ruchów, aby uczynić jego pole czymś więcej .
podnosząc rogi, wciskając wormhol i tworząc elewację z siatkowych paneli, które rozciągają się i deformują w zależności od światła i położenia.
Pudełko nie wygląda ani nie zachowuje się jak jedno..
Ograniczone ograniczeniem wysokości o 70 stóp, miejscem stosunkowo niewielkim w porównaniu z niektórymi sąsiadami oraz programowymi potrzebami przechowywania i wyświetlania ponad 2000 współczesnych arcydzieł, DS + R pozostały z niewielkim wyborem, ale wybrać najbardziej pragmatyczny ruch formalny możliwy.
Ale według Josepha Giovanniniego z Architect Magazine, pudełka zapakowane w fantazyjny papier do pakowania mogą pomieścić imponujące wnętrza:.
W przeciwieństwie do wielu budynków, w których fasadą jest główne wydarzenie architektoniczne, w tym Disney Hall, foyer wejściowy jest również głównym wydarzeniem architektonicznym ; zwiedzający są uwarunkowani zarówno fasadą, jak i foyer, aby poczuć, że wchodzą do specjalnego posterunku, który zapewni wyjątkowe wrażenia.
Projekt zawiesza niedowierzanie.
Wszyscy krytycy nie mogli oglądać budynku zbyt długo, nie wspominając o lśniącym cacko na ich obrzeżach: wiecznie polaryzującej sali koncertowej Walta Disneya Franka Gehry ego.
I jak zauważyli później większość krytyków, architekci doskonale zdawali sobie sprawę z relacji z efektownym sąsiadem muzeum: z burzliwą, burzliwą fasadą, Disney Hall jest trudną ikoną do naśladowania.
Nowy DS + R z Nowego Jorku po prostu zmienił temat, tworząc kontrastowy projekt, którym jest wszystko, czym Disney Hall nie jest: prosty kontra zakrzywiony, matowy kontra refleksyjny, cały kontra fragmentaryczny, liniowy kontra krzywoliniowy, koncepcyjny kontra abstrakcyjny, porowaty vs.
płaski..
.
Iwan Baan.
DS + R, ze względu na swój talent twórczy, wciąż zastanawia się, jak wypromować najśmielsze pomysły projektowe w trudnym procesie budowlanym.
– Christopher Hawthorne, krytyk TimesLA Times w LA Times Hawthorne również zauważa kontrast między fasadami Broad i Disney.
Ale podczas gdy on widzi salę koncertową jako.
Odblaskową i ekstrawertyczną.
opisuje fasadę Broad jako punchless .
i sprzeczne z konotacją koncepcji budynku:.
Fasada jest dziwnie obojętna i w dużej mierze nieprzejrzysta, z niewielką lekkością lub półprzezroczystością sugerowaną przez słowo zasłona .
Nie jest to mała niedoskonałość w budynku, którego fasada czerpie tyle ze swojej architektonicznej mocy z wzoru i tekstury materiału, w przeciwieństwie do formy.
Ta opinia jest niewątpliwie kształtowana przez wizje szkieletowej, przewiewnej woalki.
widoczne we wczesnych przedstawieniach projektu i niemożności osiągnięcia tak cienkich wymiarów w rzeczywistości konstrukcji.
Jednak jego rozczarowanie wizualnymi właściwościami skóry zdawało się nie wpływać na jego opinię na temat jego przestrzennych ruchów: Gdy zbliżasz się do muzeum pieszo, zaczynasz zauważać, jak dramatycznie i skutecznie fasada jest unoszona na przednich rogach, odsłaniając ściany ze szkła za skórą i wydaje się, że chodnik Grand Avenue ciągnie do muzeum.
Dzięki uprzejmości Dillera, Scofidio + Renfro.
Przestrzeń dla sztuki, która szanuje doświadczenie patrzenia i zaangażowania, jako rzecz odrębną, i coś, co warto pozostawić światu w tyle na własnych warunkach..
– Philip Kennicott, Washington PostKennicott postanawia porównać budynek z drugim od dawna oczekiwanym muzeum muzeum Whitney Museum w Nowym Jorku.
Budynek Renzo Piano był tak zachęcający dla miasta, a miasto tak zachęcające dla mieszkańców muzeum, narysowało komentarze opisujące to miejsce jako wspaniałe miejsce dla ludzi, którzy łatwo znudzą się sztuką.
Broad nie ma takiego miejsca :.
Dominująca teologia wielu budynków publicznych dzisiaj, w tym zbyt wielu muzeów, polega na usuwaniu linii między miastem a strukturą, tak aby odczuć ekscytację miejskiego ene
[patrz też: jaka temperatura na piecu, rury pcv do wody, rury pcv do wody całoroczne ]
Powiązane tematy z artykułem: głębokość przemarzania gruntu jaka temperatura na piecu rury pcv do wody