The Smithsonian National Museum of African American History and Culture, obecnie w budowie.
Obraz.
Nathan Perkel dla Surface Magazine Wiele debat, spekulacji i emocji wśród entuzjastów architektury jest o tym, kto jest na liście do zaprojektowania Barack Obama Presidential Center w Chicago.
Po spędzeniu popołudniowego oglądania.
Dokonywanie Miejsce: Architektura Dawida Adjaye ,.
teraz w Art Institute of Chicago, jestem bardziej przekonany niż kiedykolwiek, że Adjaye jest odpowiednią osobą do tej pracy.
Sugar Hill Development / Adjaye Associates.
Obraz.
Ed Reeve Z kilku oczywistych powodów Adjaye jest powszechnie uważany za faworyta w cichej konkurencji.
Jego różnorodna osobista biografia ściśle przypomina historię prezydenta Adjaye, urodzonego w Tanzanii dla rodziców z Ghany, a następnie wychowanego w wielu krajach jako dziecko przed osiedleniem się w Wielkiej Brytanii; Obama, urodzony na Hawajach jako ojciec Kenii i matka amerykańska, a następnie wychowany w wielu krajach i jako dziecko, zanim osiadł w USA.
Jego wrażliwość jest ostatecznie ukształtowana przez jego dziedzictwo i heterogeniczny światopogląd, podobnie jak obecny przywódca wolnego świata.
Jego trajektoria kariery również dobrze się zgadza z prezydentem.
Obaj mężczyźni awansowali w latach 90.
(pierwsza duża komisja Adjaye w 1998 r., Pierwsze biuro Obamy w 1997 r.), Szybko zyskały powszechne uznanie za swoją pracę .
Te kariery stale rosły w skali, złożoności i znaczeniu.
Obama wyłaniający się jako pierwszy czarny prezydent Stanów Zjednoczonych; Adjaye jako pierwszy kandydat na czarnego kandydata do nagrody Pritzkera.
Kto mógłby zakwestionować taki pojedynek.
Jak można się było spodziewać, Fundacja Baracka Obamy przygotowała listę zwykłych podejrzanych – grupę technicznie kompetentnych, odnoszących sukcesy na całym świecie firm architektonicznych, które wszyscy znamy i kochamy.
Można się jednak zastanawiać, czy ci korporacyjni giganci i supergwiazdy będą bardziej zainteresowani tworzeniem zabytków dla własnych osiągnięć, niż dla prezydentów.
Chociaż pełna lista jest nadal ukryta przed publiczną analizą, każda nazwa inna niż Adjaye Associates z pewnością spowoduje, że więcej głów będzie poruszonych z obrzydzeniem lub podrapanym z niedowierzaniem niż potakiwanie w zatwierdzeniu.
Więc, proszę, daj mu to już! Wtedy reszta z nas może odrzucić nasze bezpodstawne przepowiednie, usiąść na naszych miejscach i patrzeć, jak najnowszy obiekt opactwa Adjaye nabiera kształtu w Drugim Mieście.
Albo, po namyśle, nie podajmy jeszcze kontraktu.
Muzeum Sztuki Współczesnej Denver / Adjaye Associates.
Obraz.
Adjaye Associates Równoczesne wydarzenie w Art Institute zatytułowane.
Call and Response.
Aktywacja Public Spaces.
z retrospekcją Adjaye jako tłem i główną prowokacją, zorganizował ożywioną dyskusję panelową między trzema liderami w chicagowskiej społeczności artystycznej.
Zostałem poruszony, aby dodać do rozmowy, która odbyła się w majestatycznym Griffin Court of the Renzo Piano-zaprojektowanym dodatkiem, zadając pytanie mające na celu przedstawienie innego rodzaju prowokacji.
Podzieliło mnie to, że byłem pod ogromnym wrażeniem tego, że świętowaliśmy społeczny wpływ prac Adjaye na społeczności w Londynie, Brooklynie i Waszyngtonie z panelem i publicznością składającą się głównie z nie-architektów.
Podkreśliłem moc wynikającą z podejścia Adjaye do jego pracy, rodzajów projektów, które podejmuje, oraz kulturowej wrażliwości, z jaką się trenuje.
To tutaj właśnie podjąłem swój pierwszy zdecydowany skok z szybkiego ruchu Adjaye.
W rozmowę wtrąciłem fakt, że chociaż jest Czarnym, jest samozwańczym architektem brytyjsko-ghańskim.
zamiast afroamerykańskiego architekta.
Nie przeszkadza to oczywiście w projektowaniu projektów istotnych dla społeczności afroamerykańskich.
Jednak jego status supergwiazdy odwraca uwagę od prawdy, że wszystkie jego wczesne szanse i wiele z jego zasłużonego sukcesu zostały zdobyte w wyraźnie odmiennym (choć nie bardziej sprzyjającym) środowisku społeczno-politycznym niż jego rówieśnicy w Ameryce Północnej.
Proponowane wnętrze Smithsonian National Museum of African American History and Culture.
Obraz.
Freelon Adjaye Bond / SmithGroup Co ważniejsze, ciągła rozmowa wokół jego pracy nad Narodowym Muzeum Historii i Kultury Afroamerykanów wielokrotnie pomija pozostałych członków zespołu Freelon Adjaye Bond / SmithGroup JJR.
Pomijając wspomnienie Philipa Freelona, jednego z najbardziej płodnych i dekorowanych czarnoskórych architektów w ciągu ostatnich 20 lat, oraz J.
Maxa Bonda Jr.
(1935.
2009), pioniera dla Czarnych w architekturze, jest niewybaczalny.
Jeszcze bardziej, gdy rozważamy podwaliny wykonane przez Freelona i Bonda w fazie przedkonkurencyjnej, zanim zaproszono Adjaye do przyłączenia się do ich zespołu.
Nieustannie wspominam o zaskakujących statystykach, że tylko 1% wszystkich licencjonowanych w USA architektów określa jako Czarnych – ta liczba nie obejmuje Adjaye, oczywiście.
A ci, którzy znajdują
[hasła pokrewne: głębokość przemarzania gruntu, olx sierpc, deklaracja właściwości użytkowych wzór ]
Powiązane tematy z artykułem: deklaracja właściwości użytkowych wzór głębokość przemarzania gruntu olx sierpc