Biuro architektoniczne Orhun Ulgen z siedzibą w Istambule, Suyabatmaz Demirel, zaprojektowało kino Walk-in wewnątrz budynku SALT Beyoglu, który jest niemal ślepy przy ulicy Istiklal, jednej z najważniejszych stref pieszych w Stambule.
Znajdujące się w tym miejscu XIX-wieczne mieszkanie zostało odnowione, aby stać się domem SALT, kulturalnej instytucji non-profit, która została otwarta w zeszłym miesiącu iw bardzo krótkim czasie stała się jedną z najbardziej aktywnych instytucji kulturalnych w mieście.
Ta otwarta platforma jest zaprojektowana do obsługi wydarzeń, pokazów i impromptu publicznych projektów, które SALT będzie programować i zachęcać.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Jak sama nazwa wskazuje, jest to otwarta przestrzeń połączona z ulicą Istiklal przez teren budynku.
Brak jakichkolwiek drzwi sprawia, że przestrzeń jest prawdziwą otwartą przestrzenią, a jednocześnie oznacza otwartość na każdą ideę, która zostanie podzielona wewnątrz.
W tym kontekście główny cel instytucji, jakim jest stanie się elastyczną przestrzenią otwartą na wszelkiego rodzaju interwencje, prawie został zrealizowany w tej przestrzeni kinowej.
Koncepcja cul-de-sac również wzmacnia tę sytuację, ponieważ ślepe uliczki oferują nieskończone możliwości.
Przestrzeń ta staje się elastycznym obszarem, który zmienia swoje funkcje w zależności od czasu i użytkowników.
.
Orhun Ulgen Materiał powierzchniowy zastosowany w przestrzeni do chodzenia został wybrany jako ten sam materiał z obszaru forum, który przypomina kamienną powierzchnię ulicy Istiklal.
Dzięki temu odwiedzający mogą nagle znaleźć się w kinie, przechodząc przez parter budynku.
Lekko uniesiona rampa na końcu obszaru forum pozwala odwiedzającym wpaść w bardziej skoncentrowaną przestrzeń.
Ta improwizowana przestrzeń nie narzuca swoim użytkownikom niczego.
Odwiedzający mogą oglądać, siedząc lub stojąc i mogą swobodnie przychodzić lub wychodzić, kiedy chcą, nawet w trakcie imprezy odbywającej się na scenie lub na ekranie.
.
Orhun Ulgen Siedziska mogą poruszać się poziomo po szynach, przez co cała przestrzeń może nagle stać się pejzażem z nieregularnym układem siedzącym, a nie sztywnym audytorium.
Dzięki tej transformacji przestrzeń zostaje zdefiniowana ponownie, a ruchy użytkowników stają się widoczne.
Osoby wchodzące lub wychodzące z obszaru stają się częścią spektaklu, podobnie jak wydarzenie występujące na ulicy.
Czasami zespoły siedzeń stają się powierzchniami, na które można się oprzeć, podczas gdy ziemia staje się częścią wypoczynkową.
Niekończąca się kombinacja aranżacji umożliwia użytkownikom tworzenie własnych miejsc do siedzenia i oglądania oraz ich zaangażowania w to wydarzenie.
.
Orhun Ulgen
[więcej w: pełnik europejski, głębokość przemarzania gruntu, farby do elewacji ]
Powiązane tematy z artykułem: farby do elewacji głębokość przemarzania gruntu pełnik europejski